Silniki elektryczne z hamulcem (MT MOTORII ELETTRICI) elektromagnetycznym serii TF bazują na silnikach aluminiowych o standardowych rozmiarach i mocach znamionowych. Powstają one poprzez rozbudowanie silnika standardowego o elektromagnetyczny hamulec tarczowy. Hamulec zasilany jest prądem przemiennym 3-fazowym lub prądem stałym z prostownika zlokalizowanego w skrzynce podłączeniowej silnika. Silniki z hamulcami elektromagnetycznym to silniki asynchroniczne, trójfazowe, całkowicie zamknięte, chłodzone wentylatorem. Zadziałanie hamulca następuje w przypadku zaniku zasilania. Zadziałanie hamulca pozwala zawsze na bardzo szybkie i precyzyjne zatrzymanie silnika i gwarantuje bezpieczną i szybką interwencję w przypadku niezamierzonej awarii zasilania. Efekt hamowania silnika uzyskuje się bez poślizgu osiowego wału i zapewnia równy moment obrotowy hamowania w obu kierunkach obrotów silnika.
Silniki standardowo wyposażone w ATEX strefa 2/22, kategorie 3G/3D .