Szukaj

Dźwigniki śrubowe i siłowniki to urządzenia mechaniczne, w których poprzez przekładnię ślimakową następuje zamiana ruchu obrotowego na przesuw liniowy śruby,nakrętki lub tłoczyska.
Głównym elementem roboczym jest śruba która może być trapezowa lub kulowa.

Przemieszczanie może odbywać się w pionie (opuszczanie i podnoszenie) jak i w poziomie (pchanie, dociskanie i ciągnięcie).
Dźwigniki i siłowniki śrubowe mogą być napędzane ręcznie lub silnikami (AC, DC, Servo).

Dzięki dużej ilość wersji (wałki wejściowe, wałki wyjściowe, kołnierze przyłączeniowe do silnika) można projektować układy złożone z kilku dźwigników, przekładni kątowych, silnika i wałów transmisyjnych.
Dźwigniki i siłowniki śrubowe są alternatywą dla układów hydraulicznych i pneumatycznych.

Najważniejsze cechy i korzyści wynikające z zastosowania dźwigników i siłowników:

  • brak konieczności rozbudowy układu w dodatkowe oprzyrządowanie (pompy
    hydrauliczne, kompresory, instalacje hydrauliczny czy pneumatyczne),
  • pobór energii tylko podczas pracy,
  • dokładność wysuwu i pozycjonowania (kontrola pozycji),
  • duży skok roboczy (do 2500 mm)
  • utrzymywanie pozycji pod wielogodzinnym obciążeniem (samohamowność),
  • duży zakres temperatur pracy (-30 do +80)
  • wiele akcesoriów pozwalających na łatwy montaż, rozbudowę układów, sterowanie i
    gwarantujących bezpieczeństwo

Dźwigniki

  • 8 wielkości mechanicznych,
  • wersje z liniowym przesuwem śruby i liniowym przesuwem nakrętki,
  • obciążenie: od 5 kN do 350 kN,
  • przełożenie: od 4:1 do 40:1,
  • śruby trapezowe: TR 18 do TR 100,
  • skok roboczy śruby: do 2500 mm,
  • opcjonalnie wykonanie ze stali nierdzewnej AISI 304.

Siłowniki

  • 4 wielkości mechaniczne
  • obciążenie: od 500N do 60 kN
  • prędkość liniowa: od 3,7 do 46 mm/s
  • silnik AC (1 i 3 fazy), DC
  • dostępne dodatkowe akcesoria
  • opcjonalnie wykonanie tłoczyska ze stali nierdzewnej AISI 304

CLEAN DUTY to rozwiązanie opracowane przez Motovario dla motoreduktorów do pracy w środowiskach wilgotnych i korozyjnych oraz wymagających wysokich standardów higieny. Dedykowane są dla przemysłu spożywczego (mięsny, rybny, owocowy i warzywny), a także przemysłu farmaceutycznego.

Obróbka powierzchniowa obudowy MotoNiTech® i zastosowanie stali nierdzewnej AISI zapewniają wysoką odporność, szczególnie w środowiskach korozyjnych.

Wysoka odporność chemiczna obudowy skutecznie chroni przed:

  • kwasami produktów spożywczych
  • przemywaniem kwasami i zasadami o PH od 2 do 12
  • myciem wysokociśnieniowym
  • agresywnymi roztworami chemicznymi

Charakterystyka:

  • Wielkość: 030, 040, 050, 063, 075, 090
  • Moc: do 1,5 kW
  • Moment: 432Nm
  • Obróbka MotoNiTech® elementów aluminiowych
  • Drążona tuleja zdawcza ze stali nierdzewnej AISI
  • Śruby i nakrętki ze stali nierdzewnej AISI
  • Olej przystosowany do kontaktu z żywnością posiadający certyfikat NSF
  • Uszczelnienia silikonowe z certyfikatem FDA
  • Silnik bez użebrowań (powierzchnia gładka)
  • Uszczelnienia odporne na mycie wysokociśnieniowe
  • Uszczelka grafitowa na połączeniu silnika i przekładni

Motoreduktory serii CLEAN DUTY przeszły badania korozji zanurzeniowej przy użyciu najbardziej reprezentatywnych detergentów i środków odkażających czystości przemysłowej.

Badania potwierdziły brak zmian (koloru, stopnia i połysku), brak zmian właściwości ochronnych zgodnie z normą DIN EN ISO 4628-1.

Przekładnie serii PCS firmy PGR Drive Technologies to produkty które są dedykowane głównie dla przemysłu dźwigowego.

Przekładnie te charakteryzują się równoległym położeniem wałka wejściowego i wyjściowego. Zapewniają precyzyjne i bezpieczne przenoszenie ładunku.

Obudowy wykonane są z aluminium i żeliwa (GGG 40-50) a koła ze stali 21NiCrMo2 do nawęglania.

Obliczenia wytrzymałościowe wykonane są zgodnie z normami ISO, DIN i NIEMANN.

Dostępne są dwie wersje:

  • kompaktowa (silnik sprzężony z przekładnią),
  • kołnierzowa PAM do montażu silnika lub serwomotoru.

Wałek zdawczy wykonany jest zgodnie z kształtem DIN 5480-82. To rozwiązanie pozwala na połączenie za pomocą specjalnego kołnierza z bębnem.

Mogą być stosowane silnik dwubiegowe (2/12) biegunów) lub jednobiegowe  z hamulcem elektromagnetycznym. 

Przy doborach i konfiguracjach bardzo przejrzysty katalog określa dla danej średnicy bębna niezbędne parametry:

  • bębna obciążenie liniowe, prędkość liniową, 
  • moc i prędkość obrotową silnika, 
  • przełożenie i zdawczy moment obrotowy  

Zakres udźwigu od 1 do 50 ton.

Charakterystyka:

  • wielkość: 1-3-5-10-20-25-50 ton
  • moc: od 0,37 do 37 kW
  • przełożenie: od 39,56 do 215,80
  • prędkość liniowa: od 0,5 do 0,8 m/min
  • wersja: kompaktowa z silnikiem, kołnierzowa PAM
  • korpusy: aluminium , żeliwo

GGG 40-50:

  • mogą być stosowane silnik dwubiegowe (2/12) biegunów) lub jednobiegowe z hamulcem elektromagnetycznym,
  • opcje: ręczny zwalniacz hamulca, encoder, obce chłodzenie

Przekładnie i silniki dostępne w Atex.

Miło nam poinformować, że z dniem 1.10 przenieśliśmy się do nowej siedziby przy ulicy Sieradzkiej 5 w Toruniu.
Nowa siedziba to nowe możliwości.

Dla Państwa potrzeb i wygody zwiększyliśmy powierzchnię magazynową do 2500m2.
Większy magazyn to większe stany magazynowe co przekłada się na szybszą realizacje zamówień.

Do Państwa dyspozycji pozostawiamy cały zespól doradców i inżynierów.

Przy hodowli zwierząt bardzo ważnym elementem jest pełnowartościowa i jak najlepszego gatunku pasza. Dlatego też, dużą rolę odgrywają mieszalniki pasz, dzięki którym składniki są starannie mieszane, jak i kruszone do zamierzonych przez nas rozmiarów. Jest to kluczowe rozwiązanie przy tego typu produkcji, dla uzyskania najwyższej jakości paszy. Podczas procesu mieszania i kruszenia, aby uzyskać jak najlepszy efekt, do mieszalnika muszą zostać zastosowane siły zmienne i udarowe. Wysoką moc, jak i rezystancję osiągniemy poprzez bardzo dobrze zaprojektowane, zdolne do pracy w ciężkich warunkach elementy przenoszące, które zagwarantują nam najwyższą jakość produkcji. Modularne przekładnie planetarne, które zostały zaprojektowane specjalnie dla mieszalników poziomych i pionowych posiadają szeroki zakres współczynników, a co za tym idzie ekonomiczne rozwiązania spełniające wymagania dla przemysłu rolniczego.

Prowadzimy w Polsce sprzedaż, montaż, oraz serwis napędów do wozów paszowych o pojemności zasypu od 4 m3 do 30 m3 tureckiego producenta firmy PGR.

Zalety napędów planetarnych stosowanych do wozów paszowych pionowych i poziomych:

  • uniwersalne mocowanie kołnierzowe oraz wymiary montażowe przekładni do konstrukcji paszowozów
  • niezawodne napędy planetarne o bardzo wysokiej sprawności do 97%
  • bezawaryjne działanie ślimaków pionowych jedno-wirnikowych, dwu-wirnikowych i trzy-wirnikowych dzięki przekładniom planetarnym
  • dobre wymieszanie składników o różnej konsystencji dzięki precyzyjnym obrotom napędów planetarnych
  • uniwersalne wały napędowe 1”3/4 Z20 oraz 1”3/8 Z6
  • znakomite rozdrabnianie przy pełnym załadunku dzięki dużemu momentowi obrotowemu M2max=62800Nm dla pionowych i M2max=75500Nm dla poziomych
  • dokładne i powtarzalne mieszanie produktów dzięki różnorodności przełożeń planetarnych imax=25,44 dla pionowych i imax=53,7 dla poziomych
  • kompatybilne wały i tuleje wyjściowe, wielowypusty w/g norm DIN5482 i DIN5480
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram